duminică, 30 mai 2010

Palmierul din tapet

Cine sunt eu
Să-l judec pe amicul care a obţinut totul de la viaţă ?
Care mă-ntreabă ironic dacă schiez, fac parapantă sau scufundări,
Dacă mi-am luat motor şi ATV-eu. Sau BMV-eu.
M-am dus în Bali ? Pe plaja aia? De unde-i palmierul din tapet? Ştii tu măăă…ăla, îl aveam în camera mea cînd eram noi mici.
N-am fost, îi zic uşor jenat.
Păi ce-ai făcut atunci? … că n-ai făcut nimic !
Era destul de mulţumit. Crescuse în ochii lui. Şi-ai mei. Aproape că mi-era ruşine. Ce dracu făcusem toţi anii ăştia ?
În fine, am plecat din club confuz şi-n-gîndurat.

Să-ţi faci de mic un ţel mărunt, şi să-l atingi. Recompensat banal, la 40 de ani.
S-alegem lucruri mici pentru cînd suntem mari ? să fim cu siguranţă împliniţi.
Sau ne-antrenăm pentru-o Mărime ireala ?
Mă-ntreb de ce nu mi-am ales şi eu de mic, un palmier ? În locul unei lumi imaginare ?

A doua zi iar am pictat. Întărîtat de-amicul meu s-o iau pe-acelaşi drum cotit, i-am mulţumit în gînd.
Aşa mi-am construit şi eu măruntul meu succes.
Şi-apoi mi-am lepădat veşmîntul de judecător făţarnic şi-am acceptat că fiecare avem un palmier.
Şi-al fiecăruia din noi e palmierul cel mai mare…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu